én er is een samenwerking met MENT !

Omdat Proximus de show voor iedereen beschikbaar wil maken (dus ook voor de niet-Proximus tv-klant), wordt er dit jaar samengewerkt met MENT.

Deze zomer trekt een nieuwe muziekkaravaan door het land. ‘Muziek in de Stad’ brengt lokale – en minder lokale – artiesten terug naar Vlaamse steden en dorpen.

De voorbije jaren trok Proximus met ‘Vlaanderen Muziekland’ op muzikale tour. Voor Proximus is het nu tijd voor een nieuw verhaal. Een verfrissende look, maar evenveel sfeer en muzikaliteit.

Maksim Stojanac, Katja Retsin en Sverre Denis zijn er opnieuw bij als hosts van het muziekprogramma.

‘Muziek in de Stad’ belooft een sfeervolle avondshow te worden met – uiteraard – muziek als centrale thema. De live-optredens zullen plaatsvinden op pleinen en markten en zullen ook als televisieprogramma te zien zijn op Pickx ShowcasePickx+ en MENT.

Terwijl de laatste hand wordt gelegd aan het tourschema, weten we al dat de karavaan van de kust tot diep in het binnenland zal trekken. De focus op het podium ligt op lokaal talent, maar buitenlandse artiesten kunnen zeker ook de revue passeren.

Met ‘Muziek in de Stad’ presenteert Proximus een nieuw concept, maar de gezichten blijven hetzelfde. Presentatoren Maksim StojanacKatja Retsin en Sverre Denis zullen ook deze zomer mee door Vlaanderen trekken met het nieuwe muziekprogramma.

Samenwerking met MENT

Omdat Proximus de show voor iedereen beschikbaar wil maken (dus ook voor de niet-Proximus tv-klant), wordt er dit jaar samengewerkt met MENT.

De zender zal het programma en de clips ook uitzenden op televisie én het DAB+-radiokanaal.

Daarnaast zullen de afleveringen van ‘Muziek in de Stad’ ook online te bekijken zijn en via muziekindestad.be.

Marc Hallez, manager van MENT:

Dit initiatief is super en bijzonder belangrijk voor de Vlaamse muzieksector. We zijn ervan overtuigd dat dit programma unieker en diverser zal zijn dan andere muziekprogramma’s, net door zeer ruim te programmeren, diverse genres en ook nieuw talent aan bod te laten komen. Dit gaat de sector opnieuw adem geven.

Met deze samenwerking legt Proximus een sterke basis – met een vernieuwd concept – voor een jaarlijks terugkerende muziekshow, zowel in steden als op televisie en online.

perscommunicatie: House Of Entertainment – 25 maart 2025