Omdat Proximus de show voor iedereen beschikbaar wil maken (dus ook voor de niet-Proximus tv-klant), wordt er dit jaar samengewerkt met MENT.
Deze zomer trekt een nieuwe muziekkaravaan door het land. ‘Muziek in de Stad’ brengt lokale – en minder lokale – artiesten terug naar Vlaamse steden en dorpen.
De voorbije jaren trok Proximus met ‘Vlaanderen Muziekland’ op muzikale tour. Voor Proximus is het nu tijd voor een nieuw verhaal. Een verfrissende look, maar evenveel sfeer en muzikaliteit.
Maksim Stojanac, Katja Retsin en Sverre Denis zijn er opnieuw bij als hosts van het muziekprogramma.
‘Muziek in de Stad’ belooft een sfeervolle avondshow te worden met – uiteraard – muziek als centrale thema. De live-optredens zullen plaatsvinden op pleinen en markten en zullen ook als televisieprogramma te zien zijn op Pickx Showcase, Pickx+ en MENT.
Terwijl de laatste hand wordt gelegd aan het tourschema, weten we al dat de karavaan van de kust tot diep in het binnenland zal trekken. De focus op het podium ligt op lokaal talent, maar buitenlandse artiesten kunnen zeker ook de revue passeren.
Met ‘Muziek in de Stad’ presenteert Proximus een nieuw concept, maar de gezichten blijven hetzelfde. Presentatoren Maksim Stojanac, Katja Retsin en Sverre Denis zullen ook deze zomer mee door Vlaanderen trekken met het nieuwe muziekprogramma.
Samenwerking met MENT
Omdat Proximus de show voor iedereen beschikbaar wil maken (dus ook voor de niet-Proximus tv-klant), wordt er dit jaar samengewerkt met MENT.
De zender zal het programma en de clips ook uitzenden op televisie én het DAB+-radiokanaal.
Daarnaast zullen de afleveringen van ‘Muziek in de Stad’ ook online te bekijken zijn en via muziekindestad.be.
Marc Hallez, manager van MENT:
“Dit initiatief is super en bijzonder belangrijk voor de Vlaamse muzieksector. We zijn ervan overtuigd dat dit programma unieker en diverser zal zijn dan andere muziekprogramma’s, net door zeer ruim te programmeren, diverse genres en ook nieuw talent aan bod te laten komen. Dit gaat de sector opnieuw adem geven.”
Met deze samenwerking legt Proximus een sterke basis – met een vernieuwd concept – voor een jaarlijks terugkerende muziekshow, zowel in steden als op televisie en online.
perscommunicatie: House Of Entertainment – 25 maart 2025
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.